2 Nisan 2014 Çarşamba

DUVAKLI PİLAV


MALZEMELER:
2,5 su bardağı baldo pirinç
Su(Göz kararı)
Tereyağı

Duvak Kısmı İçin:
250 gr. kıyma
1 adet soğan
1 su bardağına yakın badem
Maydanoz
karabiber
Tuz



HAZIRLANIŞI:
Öncelikle kıyma kısık ateşte kavrulur.Kavrulduktan sonra yemeklik doğranmış soğan ilave edilir.Soğanlarda kavrulunca baharatlar eklenir.soğumaya bırakılır.Başka bir tavada zeytin yağında 
bademler de kavrulur.



Pirinçler 15 dk ılık tuzlu suda bekletilir.Bekletildikten sonra yıkanır.Pilav tenceresine tereyağ konup eritilir.Pirinç konup kavrulur.Suyunu ve tuzunuda ilave edip pişirilir.



Pilav pişince ılıdıktan sonra kek kalıbının çemberini kullanarak önce pilav konur daha sonra kıymalı harç konur,Bademler serpiştirilir.En üstede ince doğranmıi maydanozlar konur.
Afiyet olsun ...

Ben bu pilavı çok merak ediyordum.Uzun zamandır demek istiyordum.Pilav kıyma nasıl olur derdim .
Ama harika oldu herkese tavsiye ediyorum...




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder